Szkolenie Ochrona danych osobowych/RODO
Miejscowość: Warszawa
Adres: ul. Łotewska 9A
Miejsce szkolenia: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Termin: 22 Kwietnia 2016
Cena: 520 zł netto (639,60 zł brutto)
Fakty i Mity dotyczące nowych obowiązków firm i instytucji, jako ADO oraz nowych obowiązków ABI
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń
Fakty i Mity dotyczące nowych obowiązków firm i instytucji, jako Administratorów danych oraz nowych obowiązków Administratorów bezpieczeństwa informacji.
Faktyczne konsekwencje zmian w przepisach krajowych i europejskich z zakresu ochrony danych osobowych.
W ostatnim czasie, po zmianach w ustawie o ochronie danych osobowych, pojawiło się mnóstwo rożnych, czasami dziwnych, a czasami wręcz nieuprawnionych czy mijających się z prawdą informacji o nowych obowiązkach administratorów danych.
Przy okazji rozwiane będą różne mity i niejasności związane z nowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych, a w tym dotyczące obowiązków administratora danych i administratora bezpieczeństwa informacji.
CELE SZKOLENIA
Szkolenie odbędzie się: 22 Kwietnia 2016r.
Szkolenie kierowane do administratorów danych (tj. właścicieli, dyrektorów, prezesów placówek), administratorów bezpieczeństwa informacji i osób przygotowywanych do pełnienia takiej roli, administratorów systemów informatycznych - Informatyków, kadry zarządzającej odpowiedzialnej za bezpieczeństwo danych, w tym za dane personalne, menedżerów, dyrektorów, kierowników działów IT/administracji.
I. Stosowanie ustawy o ochronie danych osobowych
1. Zasady przetwarzania danych osobowych i bezpieczeństwo informacji :
2. Przesłanki legalizujące przetwarzanie danych „zwykłych” oraz danych wrażliwych
3. Prawa osób, których dane dotyczą.
4. Dokumentowanie incydentów i naruszeń ochrony danych. Minimalizowanie skutków niepożądanych zdarzeń. Analiza i szacowanie ryzyka w obszarze bezpieczeństwa informacji.
5. Zasady bezpiecznego korzystania z aktywów teleinformatycznych.
6. Omówienie organizacyjnych i technicznych środków bezpieczeństwa wymaganych do stosowania dla ochrony danych osobowych, wynikających z aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
7. Przykłady naruszeń ochrony danych, wykradania danych, największych „wycieków” – metody przeciwdziałania
8. Przebieg i rodzaje kontroli GIODO
9. Skutki naruszenia zasad bezpieczeństwa informacji, w tym odpowiedzialność prawna
II. Zabezpieczanie danych osobowych i rola ABI
1. Omówienie najważniejszych zmian w przepisach prawa, zarówno krajowych, jak i europejskich z zakresu ochrony danych osobowych.
2. Podstawy prawne wyznaczenia ABI, zakres jego praw i obowiązków oraz umiejscowienie w strukturze organizacji.
3. Jakie podmioty będą zobowiązane do powołania ABI (DPO – Data Protection Officer) zgodnie z ogólnym rozporządzeniem unijnym w sprawie ochrony danych osobowych.
4. Ustawowe obowiązki Administratora danych i rola ABI w praktycznym nadzorze nad ich realizacją i przestrzeganiem, zarówno w wariancie zgłoszenia ABI do GIODO, jak i bez takiego zgłoszenia.
5. Dlaczego ASI (administrator systemu informatycznego – „główny” Informatyk) lub np. Kadrowa raczej nie powinni być powołanymi na ABI.
6. Prawne oraz organizacyjne aspekty powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym możliwość korzystania z usług specjalistów zewnętrznych, jako ABI i ASI (administratora systemu informatycznego) osobowych.
7. Co powinny zawierać dokumenty Polityki bezpieczeństwa informacji, Instrukcji zarządzania systemem informatycznym, jakie załączniki, instrukcje, regulaminy powinny je uzupełniać.
Szkolenie prowadzone w konwencji warsztatowej, z możliwością zadawania pytań w trakcie wykładów. Omawiane będą praktyczne przykłady i codzienne sytuacje oraz dotychczasowe decyzje GIODO i wyroki NSA. Uczestnicy spotkania będą mogli otrzymać odpowiedzi i informacje na problemy dotyczące wykonywania zadań w ich konkretnych Organizacjach, a jednocześnie wymienić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z innymi uczestnikami. Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe wraz z pomocnymi wzorami różnych instrukcji, regulaminów i harmonogramów kontroli w formie papierowej i elektronicznej. Gwarancję skuteczność i przydatności informacji i materiałów zapewnia wiedza i wieloletnia praktyka prowadzącego szkolenie. Poznają Państwo najważniejsze zadania i największe problemy związane z wykonywaniem obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji jednocześnie poznając sposoby realizacji obowiązków i możliwości rozwiązywania potencjalnych problemów.
Prelegenci
Wykorzystaj doświadczenia polskich ekspertów.
Przekonaj się, jak ich praktyczna, pełna wiedza może pomóc Ci radykalnie zmniejszać koszty i odnosić coraz większe sukcesy.
Ekspert ds. ochrony danych osobowych. Praktyk, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych oraz wdrażaniu polityki bezpieczeństwa informacji w bardzo wielu różnego rodzaju instytucjach. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych SABI. Doświadczony Administrator Bezpieczeństwa Informacji, a obecnie Inspektor Ochrony Danych, pełniący tę funkcję dla wielu firm i instytucji. Audytor systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Autor wielu publikacji w zakresie ochrony danych osobowych. Konsultant i ekspert w wiodących wydawnictwach i portalach prawniczych jak Wiedza i Praktyka, Wolters Kluwer, LEX, czy Infor.pl . Trener, wykładowca, prelegent na licznych konferencjach. Wysoko ceniony za praktyczne podejście do zagadnień ochrony informacji i stosowania przepisów prawa w tym zakresie.
Miejscowość: Warszawa
Adres: ul. Łotewska 9A
Miejsce szkolenia: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Opis lokalizacji:
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany miejsca szkolenia, by dostosować salę do komfortu uczestników obecnych na szkoleniu. Zawsze będzie to sala blisko centrum, z dobrym dojazdem.
Termin: 22 Kwietnia 2016
Cena: 520 zł netto (639,60 zł brutto)
Cena obejmuje:
UWAGA CENA BEZ VAT! Zapłać mniej za udział w szkoleniu
Uczestnikom opłacającym udział w konferencji w 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.
Koszt udziału w szkoleniu wynosi netto: 520 zł + 23% VAT, kwota brutto: 639,60 zł.
Promocja
Przy nadesłaniu zgłoszenia do 20 kwietnia 2016 r. koszt udziału w szkoleniu wynosi netto: 470 zł + 23% VAT, kwota brutto: 578,10 zł.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe (m.in. oprawione materiały, które prezentuje trener podczas szkolenia), certyfikat ukończenia szkolenia, serwisy kawowe i lunch.
Opłata za szkolenie jest dokonywana przelewem po szkoleniu na podstawie faktury przesłanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
Cena bez VAT!
Zapłać mniej za udział w szkoleniu Uczestnikom opłacającym udział w konferencji w 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.
Wzór oświadczenia do pobrania u organizatora.
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w szkoleniu jest możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora szkolenia, najpóźniej na 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji do 3 dni roboczych przed szkoleniem Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą na szkolenie kwotą stanowiącą 50% pełnej opłaty za szkolenie. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji a uczestnik nie przybędzie na szkolenie, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą na szkolenie pełnymi kosztami szkolenia. W przypadku rezygnacji uczestnika na 2 dni przed szkoleniem oraz w dniu szkolenia, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą na szkolenie pełnymi kosztami szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Wydawnictwo "Wiedza i Praktyka" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Łotewskiej 9a w celu realizacji niniejszego zamówienia oraz do celów marketingowych. Zgadzam się na otrzymywanie od ww. podmiotu i jego partnerów informacji handlowych przesyłanych środkami komunikacji elektronicznej. Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka