Webinar  Oświata

Jak określić cele nauczania, monitorować postępy uczniów?

05
Lutego

Termin: 05 Lutego 2024
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)

Godziny 14:00-14:45/ Webinarium online / Małgorzata Flis

Organizator

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń

O szkoleniu

Na temat sposobów, form, stylów nauki i nauczania można mówić bez końca. Faktem jednak jest, że jasno określone cele nauczania, konkretne zadania oraz monitorowanie ich realizacji i postępów ucznia w nauce przynoszą sprawdzone rezultaty. Bardzo modne ostatnio i coraz częściej wprowadzane do szkół ocenianie kształtujące sprawia, że uczeń sam analizuje i obserwuje własne postępy i braki. Zapraszamy na praktyczne, narzędziowe szkolenie – ekspertka wskaże konkretne postępowania, wytyczne, wskazówki dotyczące określania celów uczenia się, monitorowania postępów w nauce oraz świętowania własnych sukcesów.

 


Jak określić cele nauczania, monitorować postępy uczniów?

Szkolenie odbędzie się: 05 Lutego 2024r.

Praktyczne informacje
 
Udział w webinarium możliwy jest tylko dla osób które dokonały elektronicznej rejestracji na szkolenia lub wysłały skan papierowego zgłoszenia na adres [email protected]. Dzień przed planowanym webinarium, na podany w formularzu adres mailowy, zostanie wysłany link do platformy na której odbędzie się webinarium oraz instrukcją postępowania. Udział z seminarium nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, konieczne jest jedynie stabilne łącze internetowe.

Program

I Jak określić cele uczenia się dotyczące wiedzy i umiejętności, żeby nauczanie odniosło sukces?

  • Co to jest cel dydaktyczny?
  • Cel i działanie dydaktyczne w projektowaniu lekcji
  • Jakie są sposoby formułowania celów dydaktycznych?
  • Jakie podejmować działania dydaktyczne, których zadaniem jest pomoc uczniom w osiągnięciu celów?
  • Jak sformułować zadania, które pomogą uczniom w ćwiczeniu i pogłębianiu rozumienia nowych treści?
  • Czy uczniowie mogą/powinni określać własne cele uczenia się?
  • Ocenianie kształtujące jako narzędzie pozwalające uczniom obserwować własne postępy

II Monitorowanie postępów uczniów

  • Co oznacza monitorowanie postępów uczniów?
  • Sposoby monitorowania w obszarze określonych wiadomości i umiejętności
  • W jaki sposób uczniowie mogą śledzić swoje postępy?
  • Jak ocenić wiedzę i umiejętności ucznia przed rozpoczęciem działu/lekcji?
  • Jak ocenić wiedzę i umiejętności ucznia w trakcie działu/lekcji?
  • Jak ocenić wiedzę i umiejętności ucznia na koniec działu/lekcji?
  • Jak oceniać uczniów za pomocą oceniania kształtującego?
  • Jak uzyskać od uczniów rzetelną informację zwrotną?
  • Jakie elementy powinna zawierać samoocena ucznia?
  • Proste techniki samooceny ucznia

III Jak świętować wspólne sukcesy na lekcji?

  • Jaki wpływ na rezultaty uczenia się mają pochwały, docenianie i zauważanie przyrostu wiedzy uczniów?
  • Jak doceniać rezultaty, efekty pracy uczniów?
  • Świętować czy nagradzać sukces? 
  • Czy „sukces” to słowo zarezerwowane tylko na duże wydarzenia, osiągnięcia edukacyjne?
  • Jakie znaczenie dla ucznia i jego dalszej drogi edukacyjnej ma motywacja do działania?
  • Jak wyposażyć uczniów w kompetencje dostrzegania swoich postępów edukacyjnych związanych z poszczególnymi celami uczenia się?
  • Ocenianie kształtujące a monitorowanie  przez ucznia własnych postępów w nauce
  • Jak budować wśród uczniów wewnątrzsterowność?

 


 
 


Prelegenci



Małgorzata Flis

Dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Manasterzu, nauczycielka historii, doradca zawodowy, trenerka, coach i tutor. 24 lata doświadczenia w pracy w edukacji, w tym 15 lat na stanowisku kierowniczym. Szkoleniowiec z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania rozwojem zawodowym, przywództwem dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Pasjonatka wystąpień publicznych, słowa mówionego i rozwoju osobistego. Aktywnie działa w przestrzeni edukacyjnej w obszarach: przywództwo edukacyjne, zarządzanie zmianą, tworzenie autorskiego modelu placówki, mistrzowski warsztat pracy dyrektora – lidera. Zwolenniczka szkoły opartej na relacjach i budowaniu wspólnoty. Propagatorka modelu pracy szkoły bazującej na energii, inicjatywie i komunikacji społeczności szkolnej. Wyznaje zasadę: ,,Razem można więcej, lepiej, skuteczniej!




Lokalizacja i termin wydarzenia

Miejscowość: Webinarium
Adres: online
Miejsce szkolenia: online
Termin: 05 Lutego 2024
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)

Co obejmuje cena

  • 45 minut webinarium – prelekcji na żywo naszego eksperta, z możliwością przesłania Państwa pytań na czacie,
  • Sesję odpowiedzi na pytania przesłane w trakcie webinarium,
  • Prezentację pdf wykorzytaną w trakcie webinarium, przesłaną do Państwa mailem po zakończeniu webinaru,
  • Dostęp do nagrania szkolenia – możliwość ponownego obejrzenia przez 3 dni kalendarzowe, po zakończeniu webinaru,
  • Certyfikat.

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału w webinarium wynosi netto: 81,00 zł  + 23% VAT. 
 
Opłata za webinarium jest dokonywana przelewem na podstawie faktury przesłanej przez Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
 
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w webinarium możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora, najpóźniej na 6 dni od momentu zgłoszenia. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji, a uczestnik nie weźmie udziału w webinarium, Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą pełnymi kosztami webinarium. W przypadku odwołania webinarium przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
 
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.

 

 

Reklama

Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka