Webinar  Oświata

Jak pomóc uczniom w pogłębianiu i utrwalaniu wiedzy? Praktyczne kompendium

13
Lutego

Termin: 13 Lutego 2024
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)

Godziny 14:00-14:45/ Webinarium online / Małgorzata Flis

Organizator

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń

O szkoleniu

Nauczyciel powinien wspierać uczniów w nauce, pokazywać sposoby zdobywania, pogłębiania i utrwalania wiedzy. Prace domowe, zamiast nużących i monotonnych zadań, mogą być doskonałym sposobem na rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania doświadczeń. Jak zatem zainteresować i zachęcić uczniów do nauki, jak nauczyć ich się uczyć, by przynosiło to efekty i satysfakcję? Zapraszamy na szkolenie pani Małgorzaty Flis, na którym przedstawiamy skuteczne sposoby na pogłębianie i utrwalania u uczniów zdobytej wiedzy.

 


Jak pomóc uczniom w pogłębianiu i utrwalaniu wiedzy? Praktyczne kompendium

Szkolenie odbędzie się: 13 Lutego 2024r.

Praktyczne informacje
 
Udział w webinarium możliwy jest tylko dla osób które dokonały elektronicznej rejestracji na szkolenia lub wysłały skan papierowego zgłoszenia na adres [email protected]. Dzień przed planowanym webinarium, na podany w formularzu adres mailowy, zostanie wysłany link do platformy na której odbędzie się webinarium oraz instrukcją postępowania. Udział z seminarium nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, konieczne jest jedynie stabilne łącze internetowe.

Program

I Głębokie uczenie się uczniów

  • Co decyduje o głębokim uczeniu się uczniów i uczennic?
  • Siedem „zdolności myślenia” jako sposoby uczenia się.
  • Dlaczego warto rozwijać zdolności myślenia?
  • Jak można rozwijać w klasie zdolności wspierające głębokie uczenie się?
  • Jak zaprojektować program nauczania, by promował głębokie uczenie się?
  • Co to jest wiedza proceduralna i jakie są jej przykłady w szkole?
  • Co to jest wiedza deklaratywna i jakie są jej przykłady w szkole?
  • Skuteczna praktyka i znaczenie ćwiczeń pod kierunkiem nauczyciela.
  • Skuteczne sposoby na pogłębianie u uczniów  zdobytej wiedzy.
  • Planowanie jako fundament uczenia się.

II Utrwalanie wiedzy uczniów

  • Praca domowa jako możliwość uczenia się poza domem.
  • Jak zadania domowe mogą pozytywnie wpływać na osiągnięcia uczniów?
  • Konstrukcja  prac domowych i ich ścisły związek z celami nauczania.
  • Skąd czerpać pomysły na autorskie, rozwijające zadania?
  • Jakie są strategie, sprzyjające utrwaleniu wiedzy uczniów?
  • Pomysły na sprawdzanie wiedzy uczniów.
  • Dlaczego warto powtarzać materiał i jak to robić?
  • Jak planować uczenie się?
  •  Trzy strategie zwiększające sukces edukacyjny uczniów.

III Uczenie się jako aktywne działanie uczniów

  • Proste techniki wspierające proces uczenia się i zaangażowania się uczniów.
  • Jak uczyć uczniów uczenia się?
  • Jak motywować uczniów do nauki?
  • Jakie znaczenie mają pytania w procesie uczenia się i nauczania?
  • Ćwiczenia i aktywności uczące samodzielności myślenia.
  • Monitorowanie i ocenianie kompetencji samodzielności myślenia.

IV Jak inaczej utrwalać wiedzę niż pracą domową

  • Zadania domowe jako forma organizacji procesu kształcenia
  • Praca domowa: rozwój dla ucznia czy przeciążenie nadmiarem zadań?
  • Skąd czerpać pomysły na autorskie, rozwijające zadania, których zadaniem jest utrwalanie wiedzy uczniów?
  • Jak projektować zadania, żeby uczniowie ćwiczyli, doskonalili i rozwijali swoje umiejętności? Wskazówki dla nauczyciela 
  • Warunki konieczne i pożądane niezbędne przy projektowaniu zadań dla uczniów
  • Co zamiast prac domowych? 

 


 
 


Prelegenci



Małgorzata Flis

Dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Manasterzu, nauczycielka historii, doradca zawodowy, trenerka, coach i tutor. 24 lata doświadczenia w pracy w edukacji, w tym 15 lat na stanowisku kierowniczym. Szkoleniowiec z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania rozwojem zawodowym, przywództwem dla uczenia się i rozwoju indywidualnego. Pasjonatka wystąpień publicznych, słowa mówionego i rozwoju osobistego. Aktywnie działa w przestrzeni edukacyjnej w obszarach: przywództwo edukacyjne, zarządzanie zmianą, tworzenie autorskiego modelu placówki, mistrzowski warsztat pracy dyrektora – lidera. Zwolenniczka szkoły opartej na relacjach i budowaniu wspólnoty. Propagatorka modelu pracy szkoły bazującej na energii, inicjatywie i komunikacji społeczności szkolnej. Wyznaje zasadę: ,,Razem można więcej, lepiej, skuteczniej!




Lokalizacja i termin wydarzenia

Miejscowość: Webinarium
Adres: online
Miejsce szkolenia: online
Termin: 13 Lutego 2024
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)

Co obejmuje cena

  • 45 minut webinarium – prelekcji na żywo naszego eksperta, z możliwością przesłania Państwa pytań na czacie,
  • Sesję odpowiedzi na pytania przesłane w trakcie webinarium,
  • Prezentację pdf wykorzytaną w trakcie webinarium, przesłaną do Państwa mailem po zakończeniu webinaru,
  • Dostęp do nagrania szkolenia – możliwość ponownego obejrzenia przez 3 dni kalendarzowe, po zakończeniu webinaru,
  • Certyfikat.

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału w webinarium wynosi netto: 81,00 zł  + 23% VAT. 
 
Opłata za webinarium jest dokonywana przelewem na podstawie faktury przesłanej przez Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
 
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w webinarium możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora, najpóźniej na 6 dni od momentu zgłoszenia. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji, a uczestnik nie weźmie udziału w webinarium, Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą pełnymi kosztami webinarium. W przypadku odwołania webinarium przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
 
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.

 

 

Reklama

Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka