Godziny 9:30-10:15/ Webinar online / Natalia Perek
Organizator
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń
O szkoleniu
Specyficzne zaburzenia umiejętności szkolnych, takie jak: dysleksja, dysortografia czy dyskalkulia, to trudności, które wpływają na całe życie uczniów. Dzieci, które zmagają się z tego typu neurorozwojowymi trudnościami nie są w stanie sprostać wymaganiom stawianym im na drodze edukacji, jeśli nie mają wsparcia otoczenia. Towarzyszące uczniom poczucie zagubienia, odmienności, bezradności to prosty przepis na wystąpienie depresji i innych kłopotów emocjonalnych. Jak wspierać emocjonalnie uczniów z zaburzeniami uczenia się? Jak pracować nad ich poczuciem własnej wartości? Te ważne tematy zostaną dokładnie omówione na szkoleniu – Jak wspierać emocjonalnie dzieci z dysleksją, dysortografią i dyskalkulią? prowadzonym przez naszą ekspertkę psycholog – Natalię Perek.
Jak wspierać emocjonalnie dzieci z dysleksją, dysortografią i dyskalkulią?
Szkolenie odbędzie się: 13 Marca 2024r.
Praktyczne informacje
Udział w webinarium możliwy jest tylko dla osób które dokonały elektronicznej rejestracji na szkolenia lub wysłały skan papierowego zgłoszenia na adres [email protected]. Dzień przed planowanym webinarium, na podany w formularzu adres mailowy, zostanie wysłany link do platformy na której odbędzie się webinarium oraz instrukcją postępowania. Udział z seminarium nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, konieczne jest jedynie stabilne łącze internetowe.
Program
I Czym są specyficzne zaburzenia umiejętności szkolnych?
Specyficzne zaburzenia uczenia się – definicja, charakterystyka, kategorie diagnostyczne, rodzaje
Jakie są główne symptomy zaburzeń uczenia się?
Czym jest dysleksja?
Jak rozpoznać dysleksję u dziecka?
W jakim wieku można stwierdzić dysleksję?
Czego nie potrafi dyslektyk?
Jak się zachowuje dyslektyk?
Dysleksja a dysortografia – jak prawidłowo rozpoznać?
Czym jest dysortografia?
Jak rozpoznać dysortografię u dziecka?
Z czego wynika dysortografia u dziecka?
Czym jest dyskalkulia?
Jak rozpoznać dyskalkulię u dziecka?
Jakie są najczęstsze objawy dyskalkulii?
W jakim wieku diagnozuje się dyskalkulię?
II Uczeń z zaburzeniami umiejętności szkolnych – ścieżki diagnostyczno-terapeutyczne
Jak powinna wyglądać ścieżka diagnostyczno-terapeutyczna ucznia, który ma dysleksję?
Jak powinna wyglądać ścieżka diagnostyczno-terapeutyczna ucznia, który ma dysortografię?
Jak powinna wyglądać ścieżka diagnostyczno-terapeutyczna ucznia, który ma dyskalkulię?
Czy jest możliwe, by dziecko miało jednocześnie: dysleksję, dysortografię i dyskalkulię?
Jak uzyskać zaświadczenie o: dysleksji, dysortografii i dyskalkulii?
Kiedy i w jakich przypadkach zaświadczenia o zaburzeniach umiejętności szkolnych przydają się w szkole?
Zaburzenia uczenia się a funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej.
Zaburzenia uczenia się a ogólny rozwój intelektualny ucznia.
Jak zapewnić uczniowi z dysleksją, dysortografią czy dyskalkulią równy start z rówieśnikami?
Jakie są zaburzenia współwystępujące w dysleksji, dysortografii i w dyskalkulii?
Które czynniki chronią dziecko przed emocjonalnymi konsekwencjami zaburzeń uczenia się?
III W jaki sposób wesprzeć ucznia z dysleksją, dysortografią lub dyskalkulią?
Na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia ze specyficznymi zaburzeniami umiejętności szkolnych?
Jakie są dostosowania edukacyjne dla ucznia z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią na różnych etapach edukacji?
Jak zorganizować współpracę szkoły ze specjalistami pomagającymi dziecku z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią?
Jak współpracować z rodzicami dziecka, które ma dysleksję, dysgrafię czy dyskalkulię?
Jakie dokumenty i procedury powinny być dostarczone, opracowane i prowadzone w szkole – w przypadku dziecka z zaburzeniami umiejętnościami szkolnymi?
Jak skutecznie i empatycznie wesprzeć dziecko, które ma: dysleksję, dysortografię i dyskalkulię?
Jak efektywnie wesprzeć emocjonalnie dziecko z: dysleksją, dysortografią i dyskalkulią? Praktyczne wskazówki
IV Lista narzędzi pomocnych do pracy terapeutycznej i profilaktycznej – dziecko z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią
W jaki sposób wspierać rozwój adekwatnej samooceny ucznia z kłopotami poznawczymi?
Jak dbać o relację z uczniem, który ma kłopoty w uczeniu się?
Jak zapobiec wykluczeniu ucznia z dysleksją, dysgrafią czy dyskalkulią w grupie rówieśników?
Praktyczny zestaw narzędzi do pracy indywidualnej, wspierającej rozwój emocjonalny i proces edukacji ucznia.
Jak powinna wyglądać psychoedukacja uczniów i nauczycieli – w przypadku uczniów z zaburzeniami umiejętności szkolnych?
Prelegenci
Wykorzystaj doświadczenia polskich ekspertów.
Przekonaj się, jak ich praktyczna, pełna wiedza może pomóc Ci radykalnie zmniejszać koszty i odnosić coraz większe sukcesy.
Natalia Perek
Ukończyła czteroletnie całościowe szkolenie psychoterapii dzieci i młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie, dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J. Babińskiego oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Zajmuje się psychoterapią dzieci i młodzieży oraz wsparciem ich rodzin. Prowadzi wykłady oraz ćwiczenia dla słuchaczy kursu terapii środowiskowej przy Szpitalu im. dr J. Babińskiego w Łodzi.
Lokalizacja i termin wydarzenia
Miejscowość:Webinarium Adres:online Miejsce szkolenia:online Termin:13 Marca 2024 Cena:80,49 zł netto (99,00 zł brutto)
Co obejmuje cena
45 minut webinarium – prelekcji na żywo naszego eksperta, z możliwością przesłania Państwa pytań na czacie,
Sesję odpowiedzi na pytania przesłane w trakcie webinarium,
Prezentację pdf wykorzytaną w trakcie webinarium, przesłaną do Państwa mailem po zakończeniu webinaru,
Dostęp do nagrania szkolenia – możliwość ponownego obejrzenia przez 3 dni kalendarzowe, po zakończeniu webinaru,
Certyfikat.
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału w webinarium wynosi netto: 80.49 zł + 23% VAT.
Opłata za webinarium jest dokonywana przelewem na podstawie faktury przesłanej przez Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w webinarium możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora, najpóźniej na 6 dni od momentu zgłoszenia. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji, a uczestnik nie weźmie udziału w webinarium, Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą pełnymi kosztami webinarium. W przypadku odwołania webinarium przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.