Webinar Oświata
Termin: 05 Lutego 2024
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)
Godziny 12:00-12:45/ Webinarium online / Angelika Perdek-Chabinowska
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń
Szkolenie, które prowadzi Angelika Perdek-Chabinowska, dotyczy kwestii związanych z Technologiami Informacyjno-Komunikacyjnymi.
Podczas spotkania prowadząca krok po kroku omówi zagadnienia związane z TIK w pracy pedagoga specjalnego. Weź udział w praktycznym szkoleniu i uzyskaj wiedzę, którą wykorzystasz w codziennej pracy. Dzięki szkoleniu Angeliki Perdek-Chabinowskiej wyposażymy Cię w całą merytorykę niezbędną do zrozumienia i wdrożenia omawianego zagadnienia w swojej organizacji.
Szkolenie odbędzie się: 05 Lutego 2024r.
I Podstawy TIK
1. Jaka jest definicja TIK – Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych?
2. Jak rozpocząć korzystanie z TIK w pracy?
3. Jakie są efekty wykorzystania TIK na lekcjach?
4. Jak wprowadzić TIK na zajęciach rewalidacyjnych i w pracy pedagoga specjalnego w szkole?
5. Jakie są kierunki polityki oświatowej nawiązującej do wykorzystania TIK na zajęciach?
II TIK na zajęciach rewalidacyjnych
1. Jakie są główne korzyści z wykorzystania TIK w pracy pedagoga specjalnego na zajęciach rewalidacyjnych?
2. Jakie są najlepsze praktyki w zakresie wykorzystania tabletów, laptopów i innych urządzeń TIK w pracy z uczniami na zajęciach rewalidacyjnych?
3. Jakie oprogramowanie lub aplikacje TIK są szczególnie przydatne w pracy z uczniami?
4. Jak ocenić efektywność wykorzystania TIK na zajęciach rewalidacyjnych i dostosować strategie na podstawie wyników?
5. W jaki sposób TIK może pomóc w rozwijaniu umiejętności komunikacji i interakcji społecznej u uczniów z trudnościami?
6. Jak można dostosować treści i materiały TIK do różnych grup wiekowych uczniów z niepełnosprawnościami, takich jak dzieci, młodzież i dorośli?
7. Jakie strategie można zastosować, aby dostosować materiały edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów przy użyciu TIK?
8. Czy istnieją wytyczne lub regulacje dotyczące bezpiecznego i odpowiedniego korzystania z TIK w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
9. Jakie znaczenie ma wykorzystywanie TIK na zajęciach z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zajęciach rewalidacyjnych?
10. W jaki sposób można wykorzystać TIK do monitorowania postępów uczniów i tworzenia indywidualnych planów rewalidacyjnych?
11. Jak zachęcić uczniów z niepełnosprawnościami do aktywnego uczestnictwa w zajęciach wykorzystujących TIK?
12. Z jakich narzędzi korzystać realizując zadania pedagoga specjalnego? Przykłady.
13. Z jakich platform korzystać na zajęciach w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Przykłady.
III TIK w pracy pedagoga specjalnego
1. Jakie są zadania pedagoga specjalnego w aspekcie wykorzystywania technologii w swojej pracy?
2. Jakie wyzwania i trudności mogą wystąpić podczas korzystania z TIK w pracy pedagoga specjalnego i jak można je rozwiązać?
3. Jakie są perspektywy rozwoju i przyszłość wykorzystania TIK w pracy pedagoga specjalnego w szkole?
4. Jak zachować równowagę między tradycyjnymi metodami nauczania a nowoczesnymi technologiami na zajęciach rewalidacyjnych?
5. Jakie narzędzia TIK można polecić rodzicom uczniów z trudnościami edukacyjnymi do korzystania w domu?
6. W jaki sposób wykorzystać TIK do poszerzania swoich umiejętności i kompetencji jako pedagog specjalny?
7. Na jakich platformach samodzielnie tworzyć materiały w TIK na zajęciach rewalidacyjnych?
8. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pracy pedagoga specjalnego i na zajęciach rewalidacyjnych?
9. Poznaj praktyczne wskazówki, jak wykorzystać TIK, w pracy pedagoga specjalnego w szkole.
Prelegenci
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, specjalista terapii pedagogicznej oraz pedagog szkolny w szkole podstawowej. Prowadzi zajęcia z komunikacji interpersonalnej w szkole policealnej oraz wykłady na studiach podyplomowych online dla nauczycieli. Zajmuję się szkoleniami stacjonarnymi i webinariami dla kadry pedagogicznej min. z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wsparcia ucznia ze SPE, autoprezentacji, nowoczesnych metod nauczania, rozwijania kompetencji kluczowych, czy zabaw i gier wprowadzających w świat dziecięcego kodowania. Trener metod efektywnego uczenia się. Pomaga uczniom w pracy nad stresem czy asertywnością. Wspiera nauczycieli i placówki w zakresie organizowania i dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Prelegentka na ogólnopolskich wydarzeniach edukacyjnych.
Miejscowość: Webinarium
Adres: online
Miejsce szkolenia: online
Termin: 05 Lutego 2024
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)
Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka