Webinar  Podatki i finanse

Jak założyć fundację i połączyć ją z dodatkowymi formami zatrudnienia?

04
Września

Termin: 04 Września 2023
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)

Godziny live 12:00-12:45| Nagranie dostępne 72 h | Barbara Dąbrowska

Organizator

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń

O szkoleniu

Barbara Dąbrowska zaprasza na szkolenie, podczas którego szczegółowo omówi zasady funkcjonowania fundacji wg polskiego prawa.

Celem webinaru jest przedstawienie zasad zakładania fundacji oraz jej rozliczenia z organem podatkowym, w tym przez osoby posiadające umowę o pracę, świadczące usługi na podstawie zlecenia lub posiadające działalność gospodarczą. Szkolenie krok po kroku przeprowadzi uczestników przez zasady prowadzenia fundacji w Polsce i wyposaży ich w wiedzę niezbędną do prawidłowego funkcjonowania i rozliczania fundacji, zwłaszcza w sytuacji, gdy dodatkowo prowadzimy działalność gospodarczą, mamy stosunek pracy lub świadczymy usługi na podstawie umowy – zlecenia.


Jak założyć fundację i połączyć ją z dodatkowymi formami zatrudnienia?

Szkolenie odbędzie się: 04 Września 2023r.

Praktyczne informacje
 
Udział w webinarium możliwy jest tylko dla osób które dokonały elektronicznej rejestracji na szkolenia lub wysłały skan papierowego zgłoszenia na adres [email protected]. Dzień przed planowanym webinarium, na podany w formularzu adres mailowy, zostanie wysłany link do platformy na której odbędzie się webinarium oraz instrukcją postępowania. Udział z seminarium nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, konieczne jest jedynie stabilne łącze internetowe.

Program

 

 


I Jak poprawnie założyć fundację?

  • Jak prawidłowo założyć fundację – krok po kroku
  • Czy fundację można założyć przez Internet?
  • Czy założenie fundacji jest bezpłatne?
  • Co to jest fundusz założycielski i akt fundacyjny przy zakładaniu fundacji?
  • Jak stworzyć statut fundacji?
  • Czy statut fundacji musi być w formie aktu notarialnego?
  • Czy zmiana statutu fundacji wymaga formy aktu notarialnego?
  • Co musi zawierać akt założycielski fundacji?
  • Czy można ustanowić fundację w testamencie?
  • Jaki powinien być majątek fundacji?
  • Ile powinien wynosić fundusz założycielski fundacji?
  • Jaką działalność gospodarczą może prowadzić fundacja?

II Fundacja – powołanie zarządu

  • Ile osób jest potrzebnych do założenia fundacji?
  • Ile osób musi być w zarządzie fundacji?
  • Czy zarząd fundacji może być powołany na czas nieokreślony?
  • Czy w fundacji powinien być prezes?
  • Jaka jest odpowiedzialność członków zarządu fundacji za jej zobowiązania finansowe i podatkowe?
  • Fundacja to nie tylko zarząd, ale też organy kontroli wewnętrznej: rada fundatorów, rada nadzorcza, rada fundacji czy komisja rewizyjna.

III Fundacja a KRS

  • Czy fundacja podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego?
  • Jak zarejestrować fundację w Krajowym Rejestrze Sądowym?
  • Czy wpis założenia fundacji w KRS jest bezpłatny?
  • Jakie dokumenty do KRS składa fundacja?

IV Finanse i rozliczenia w prowadzeniu fundacji

  •  Jak założyć konto bankowe dla fundacji?
  •  Czy fundacja musi mieć konto bankowe?
  •  Jak rozlicza się fundacja?
  •  Czy fundacja płaci podatek dochodowy?
  •  Ile procent fundacja powinna przeznaczyć na cele statusowe, a ile na cele administracyjne?
  •  Jak wypłacać pieniądze z fundacji?
  •  Na co można wypłacić pieniądze z fundacji?
  •  Jak przygotować roczne sprawozdanie z działalności fundacji? (wzór)
  •  Jak i gdzie wysłać sprawozdanie finansowe z działalności fundacji?
  •  Kto podpisuje sprawozdanie finansowe fundacji?
  •  Kiedy fundacja nie musi sporządzać sprawozdania finansowego?
  •  Ile trwa i kosztuje zamknięcie fundacji?

V  Prowadzenie fundacji a dodatkowe formy zatrudnienia

  •  Jak rozliczać fundację, gdy mam jednocześnie umowę o pracę?
  •  Jak rozliczać fundację przy jednoczesnym świadczeniu usług na podstawie umowy zlecenia?
  •  Jak rozliczać fundację przy jednoczesnym prowadzeniu działalności gospodarczej?
  •  Czy połączenie prowadzenia fundacji z dodatkową formą zatrudnienia jest korzystne podatkowo?

 


Prelegenci


Wykorzystaj doświadczenia polskich ekspertów.
Przekonaj się, jak ich praktyczna, pełna wiedza może pomóc Ci radykalnie zmniejszać koszty i odnosić coraz większe sukcesy.


Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

Absolwentka studiów MBA Uniwersytetu Warszawskiego akredytowanych przez Bloomsburg University of Pennsylvania i Bergische Universität Wuppertal ukończyła również studia podyplomowe Akademię Spółek (poprzednia nazwa Akademia Europejskiego i Polskiego Prawa Spółek) w Szkole Głównej Handlowej oraz Menadżerskie studia podyplomowe dla Kadry Nowoczesnej Gospodarki – Zarządzanie Kompetencjami na Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Studia magisterskie ukończyła na kierunku finansów i bankowości - ścieżka rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej. Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA. Wiedza i doświadczenie to ponad 20 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla związanych z finansami, księgowością, płacami, zarządzaniem zasobami ludzkim, compliance w firmach audytorskich z wielkiej czwórki, produkcyjnych, budowlanych wykonujących projekty w formule zaprojektuj i zbuduj, handlowych i usługowych. Autorka wielu publikacji w formie artykułów branżowych i książek, w tym „Egzamin na doradcę podatkowego Testy i Kazusy” luty 2016 r., „Compliance wielopłaszczyznowa analiza przedsiębiorstwa z użyciem Excela na bazie sprawozdań finansowych z zastosowaniem procedur i zasad compliance i due diligence” - Wiedza i Praktyka, „Rozstanie bez utraty dobrego wizerunku” – INFOR i wiele innych. Przekazująca swoją wiedzę podczas webinariów i szkoleń o charakterze zamkniętych jak również organizowanych w formie otwartej.


Lokalizacja i termin wydarzenia

Miejscowość: Webinarium
Adres: Online
Miejsce szkolenia: Online
Termin: 04 Września 2023
Cena: 81 zł netto (99,63 zł brutto)

Co obejmuje cena

  • Udział w webinarium – prelekcji na żywo naszego eksperta, z możliwością przesłania Państwa pytań na czacie,
  • Udział w sesji odpowiedzi na pytania przesłane w trakcie webinarium,
  • Prezentację pdf wykorzytaną w trakcie webinarium, przesłaną do Państwa mailem po zakończeniu webinaru,
  • Dostęp do nagrania szkolenia – możliwość ponownego obejrzenia przez 3 dni kalendarzowe, po zakończeniu webinaru,
  • Certyfikat.
 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału w webinarium wynosi netto: 81,00 zł  + 23% VAT. 

Opłata za webinarium jest dokonywana przelewem na podstawie faktury przesłanej przez Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. po 24h od zapisu na webinarium.
 
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w webinarium możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora, najpóźniej na 6 dni od momentu zgłoszenia. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji, a uczestnik nie weźmie udziału w webinarium, Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą pełnymi kosztami webinarium. W przypadku odwołania webinarium przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
 
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.

 

Reklama

Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka