Webinar  Oświata

Dziecko z rodziny dysfunkcyjnej w szkole

26
Kwietnia

Termin: 26 Kwietnia 2024
Cena: 80,49 zł netto (99,00 zł brutto)

Godziny 9:30-10:15/ Webinar online / Natalia Perek

Organizator

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń

O szkoleniu

Rodzina dysfunkcyjna nie wypełnia prawidłowo swoich funkcji i nie posiada zasobów, które pomagają sprostać kryzysom. Dzieciom, które wychowują się w rodzinach dysfunkcyjnych może towarzyszyć ciągły brak poczucia bezpieczeństwa, bezradność czy  złość. To często dzieci niezwykle obciążone wymaganiami nieadekwatnymi do ich możliwości, wspierające rodziców w ich kryzysach, dźwigające ogromny ciężar. Co może wskazywać na dysfunkcje w rodzinie ucznia? Jak wspierać dzieci i młodzież w trudnych sytuacjach rodzinnych? Nasz webinar to dawka przydatnej wiedzy w tym zakresie.


Dziecko z rodziny dysfunkcyjnej w szkole

Szkolenie odbędzie się: 26 Kwietnia 2024r.

Praktyczne informacje
 
Udział w webinarium możliwy jest tylko dla osób które dokonały elektronicznej rejestracji na szkolenia lub wysłały skan papierowego zgłoszenia na adres [email protected]. Dzień przed planowanym webinarium, na podany w formularzu adres mailowy, zostanie wysłany link do platformy na której odbędzie się webinarium oraz instrukcją postępowania. Udział z seminarium nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, konieczne jest jedynie stabilne łącze internetowe.

Program

Charakterystyka rodziny dysfunkcyjnej

  • Jaka jest charakterystyka rodziny funkcjonalnej?
  • Jakie są cechy bezpiecznego środowiska dla dziecka lub nastolatka?
  • Po czym rozpoznać, że dziecko ma rodzinę dysfunkcjonalną?
  • Jak zauważyć, że uczeń jest z rodziny dysfunkcyjnej?
  • Jakie są najważniejsze deficyty rodziny dysfunkcyjnej?
  • Czym różni się rodzina dysfunkcyjna od patologicznej?
  • Jaki wpływ na rozwój ucznia może mieć dysfunkcyjne środowisko rodzinne?
  • Jakie przekonania w wychowaniu dziecka mogą funkcjonować w rodzinie dysfunkcyjnej?
  • Jakie są cechy dziecka, które wychowuje się w niestabilnym środowisku rodzinnym?
  • Jak poprawnie rozpoznać alarmujące zachowania dzieci z trudnych środowisk?
  • Jakie są nieoczywiste funkcje trudnych zachowań?

Co wskazuje na to, że uczeń wychowuje się w rodzinie dysfunkcyjnej?

  • Jak zebrać wywiad o sytuacji rodzinnej dziecka?
  • W jaki sposób rozmawiać z dzieckiem o jego sytuacji rodzinnej?
  • Jak zaprosić do współpracy dysfunkcyjnego rodzica?
  • Jakie zachowania dziecka mogą świadczyć o trudnej sytuacji rodzinnej?
  • Dlaczego dzieci nie ujawniają w szkole trudności swoich rodziców?
  • Jakie są objawy trudności emocjonalnych u dzieci z rodzin dysfunkcyjnych?
  • Systemowe ujęcie trudności dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej.
  • Jak rozmawiać ze środowiskiem ucznia o konieczności interwencji?

Interwencje środowiska szkolnego we współpracy z rodziną dysfunkcyjną

  • W jaki sposób zareagować na ujawnienie dysfunkcji w rodzinie dziecka?
  • Jakie służby i instytucje mogą być pomocne w pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi?
  • Jak wdrożyć współpracę szkoły z instytucjami pomocy społecznej? 
  • W jaki sposób rozmawiać z dzieckiem o konieczności interwencji?
  • Jak budować relacje z rodziną dziecka, w której szkoła przeprowadziła interwencję?

W jaki sposób wspierać dziecko z rodziny dysfunkcyjnej w szkole?

  • Jak zadbać o zdrowie psychiczne dzieci z rodzin dysfunkcyjnych?
  • Jakie trudności emocjonalne mogą towarzyszyć dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych?
  • Niestabilne środowisko rodzinne a ryzyko rozwoju zaburzeń psychicznych.
  • Na co zwracać uwagę w relacji z dzieckiem z trudnego środowiska?
  • Na czym powinna polegać pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dziecka ze środowiska zagrożonego wykluczeniem?
  • Współpraca szkoły z instytucjami wspierającymi rodzinę w kryzysie.
  • Jakie są wyzwania w pracy z dziećmi z pieczy zastępczej?
  • Jak prowadzić psychoedukację wśród  rówieśników?
  • Jak poprawnie wdrożyć w szkole psychoedukację nauczycieli?

 


 
 


Prelegenci


Wykorzystaj doświadczenia polskich ekspertów.
Przekonaj się, jak ich praktyczna, pełna wiedza może pomóc Ci radykalnie zmniejszać koszty i odnosić coraz większe sukcesy.


Natalia Perek

Ukończyła czteroletnie całościowe szkolenie psychoterapii dzieci i młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie, dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J. Babińskiego oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Zajmuje się psychoterapią dzieci i młodzieży oraz wsparciem ich rodzin. Prowadzi wykłady oraz ćwiczenia dla słuchaczy kursu terapii środowiskowej przy Szpitalu im. dr J. Babińskiego w Łodzi.


Co obejmuje cena

  • 45 minut webinarium – prelekcji na żywo naszego eksperta, z możliwością przesłania Państwa pytań na czacie,
  • Sesję odpowiedzi na pytania przesłane w trakcie webinarium,
  • Prezentację pdf wykorzytaną w trakcie webinarium, przesłaną do Państwa mailem po zakończeniu webinaru,
  • Dostęp do nagrania szkolenia – możliwość ponownego obejrzenia przez 3 dni kalendarzowe, po zakończeniu webinaru,
  • Certyfikat.

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału w webinarium wynosi netto: 80.49 zł  + 23% VAT. 
 
Opłata za webinarium jest dokonywana przelewem na podstawie faktury przesłanej przez Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
 
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w webinarium możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora, najpóźniej na 6 dni od momentu zgłoszenia. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji, a uczestnik nie weźmie udziału w webinarium, Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą pełnymi kosztami webinarium. W przypadku odwołania webinarium przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
 
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.

 

 

Polecamy również

Samookaleczenia w szkole podstawowej i średniej
Szkolenie Oświata

Samookaleczenia w szkole podstawowej i średniej

Webinarium, 19 Kwietnia 2024

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń

Godziny 9:30-10:15/ Webinar online / Natalia Perek

Czytaj więcej   »

Reklama

Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka